چهارشنبه 21 آبان 1393

مهمان نوازى حضرت

   نوشته شده توسط: منتظران مهدی(عج)    

مهمان نوازى حضرت





آقاى حاج سیدعبدالرسول خادم نقل فرمود: از سید عبدالحسین كلیددار حضرت سیّدالشّهداء (ع ) پدر كلیددار فعلى كه آن مرحوم اهل فضل و از خوبان بود.

شبى در حرم مطهر مى بیند عربى پابرهنه خون آلود پاى خونین و كثیف خود رابه ضریح زده و عرض حال مى كند. آن مرحوم او را نهیب مى دهد و بالاخره امر مى كند كه او را از حرم بیرون نمایند در حال بیرون رفتن آن عرب رو به ضریح حضرت امام حسین (ع ) كرد و گفت : یا حسین من گمان مى كردم این خانه تو است حالا معلوم شد خانه دیگریست و با حال منقلب از در حرم بیرون رفت .


همان شب آن مرحوم در خواب مى بیند آقا حضرت امام حسین (ع ) روى منبر در صحن مقدس تشریف دارند در حالى كه ارواح مؤ منین در خدمت هستند حضرت از خادم خود شكایت مى كند كلیددار مى ایستد و عرض ‍ مى كند یا جدا مگر چه خلاف ادبى از ما صادر شده ؟

حضرت مى فرماید امشب عزیزترین مهمانان مرا از حرم من با زجر بیرون كردى و من از تو راضى نیستم و خدا هم از تو راضى نیست مگر اینكه او را راضى كنى . عرض كردم یا جداه او را نمى شناسم و نمى دانم كجاست ؟

حضرت فرمود: الان در خان حسین پاشا (نزدیك خیمه گاه ) خوابیده و به حرم ما آمده بود زیرا او را با ما كارى بود كه انجام دادیم و آن شفاى فرزندش ‍ كه مفلوج بوده و فردا با قبیله اش مى آیند آنان را استقبال كن .


چون بیدار مى شود با چند نفر از خادمها به سوى خان پاشا مى رود و آن غریب را در همانجائى كه حضرت فرموده بود مى یابد و دستش را مى بوسد و با احترام بخانه خود مى آورد و از او بخوبى پذیرائى مى نماید. فردا هم به اتفاق سى نفر از خدام به استقبال مى رود چون مقدارى راه مى رود مى بیند جمعى هوسه كنان (شادى كنان ) مى آیند و آن بچه مفلوج را كه شفا یافته بود همراه آوردند و به اتفاق به حرم مطهر آقا امام حسین (ع ) مشرف مى شوند



چهارشنبه 21 آبان 1393

سوء ظن به عزادار حسینى (ع )

   نوشته شده توسط: منتظران مهدی(عج)    

سوء ظن به عزادار حسینى (ع )





سید بزرگوار عالم ربانى مرحوم سید محمود عطاران رضوان اللّه تعالى علیه فرمود:
سالى در ایام عاشورا جزء دسته سینه زنان محله سردزك بودم . جوانى زیبا در اثناء زنجیر زدن بزنان نگاه مى كرد من طاقت نیاورده و غیرت كردم و او را سیلى زدم و از صف خارجش كردم .

چند دقیقه بعد دستم درد گرفت و تدریجا شدت كرد تا اینكه به ناچار به دكتر مراجعه كردم . دكتر گفت :اثر درد و جهت آن را نفهمیدم ولى روغنى است كه دردش را ساكت مى كند.


روغن را به كار بردم نفعى نبخشید بلكه دیدم هر لحظه دردش شدیدتر و ورمش و آماسش بیشتر مى شود.
به خانه آمدم و فریاد مى زدم ، شب خواب نرفتم ، آخر شب لحظه اى خوابم برد. حضرت شاهچراغ (ع ) را دیدم ، فرمود: باید آن جوان را راضى كنى .

چون بخود آمدم دانستم سبب درد چیست . رفتم جوان را پیدا كردم و معذرت خواستم و بالاخره راضیش كردم در همان لحظه درد ساكت و ورمها تمام شد و معلوم شد كه من خطا كرده بودم و سوء ظن بوده است و به عزادار حضرت سیدالشهداء (ع ) توهین كرده بودم




چهارشنبه 21 آبان 1393

تربت خونین در کفن

   نوشته شده توسط: منتظران مهدی(عج)    

تربت خونین در کفن



مرحوم مغفور جنت مكان حاجى مؤ من رحمة اللّه علیه فرمود:
مخدره محترمه اى (كه نماز جمعه اش را ترك نمى كرد) بمن خبر داد كه مقدار نخودى تربت اصلى حضرت امام حسین (ع ) بمن رسیده و آنرا جوف كفن خود گذارده ام و هر سال روز عاشورا خونى مى شود بطورى كه رطوبت خون ها به كفن سرایت مى كند و بعد تدریجا خشك مى شود.

از آن مخدره خواهش كردم ، كه روز عاشورا به منزلش بروم و آن را ببینم قبول كرد.
روز عاشورا رفتم بمنزل آن مخدره بقچه كفنش را آورد و باز كرد.
حلقه اى از حلقه خون در كفن مشاهده نمودم و تربت مبارك را دیدم همانطورى كه آن مخدره گفته بود تر و خونین و علاوه لرزان است .
از دیدن آن منظره و تصور بزرگى مصیبت آن حضرت سخت گریان و نالان و از خود بیخود شدم .






اى حسین جانم سفر تا كوى جانان كرده اى

خاك گرم كربلا را بوسه باران كرده اى

خاتم انگشترى را نوش كردى جاى آب

با سر از تن جدایت ذكر قرآن كرده اى


چهارشنبه 21 آبان 1393

زیارت عاشورا كرامت، معجزات

   نوشته شده توسط: منتظران مهدی(عج)    

اهمیت زیارت عاشورا و فواید آن
درباره زیارت حضرت سیدالشهدا روایات فراوانى وجود دارد(1) و در خصوص زیارت عاشوراى معروف، احادیث متعددى از امام باقر و امام صادق علیهم ‏السلام نقل شدهاست.(2) امام باقر علیه‏السلام این زیارت را به یكى از اصحابش به نام «علقمة بنمحمد حضرى» آموزش داده است.
از آن جا كه زیارت، نوعى اعلام موضع و مشخص كردن خط فكرى است و آثار سازنده عجیبى دارد، آن چه به عنوان متن زیارتى خوانده مى‏شود، از نظر محتوا و جهت ‏دهى، ازحساسیتى ویژه برخوردار است. به همین جهت، ائمه علیهم ‏السلام با آموختن نحوه زیارت به یاران خود، به این عمل سازنده جهت و غناى بیشترى بخشیده‏اند؛ به گونه‏اى كه زیارت‏نامه‏ هاى رسیده از معصومان علیهم‏ السلام - مانند زیارت جامعه كبیره، عاشورا،آل یاسین و ناحیه مقدسه - گنجینه‏اى از تعالیم و آموزش‏هاى عالى آنان است.
زیارت عاشورا - كه از تعالیم امام باقر علیه‏السلام است - به سبب آثار سازنده فردى و اجتماعى و بیان مواضع فكرى و عقیدتى شیعه و نشانه گرفتن خط انحراف، اهمیتویژه‏اى دارد. شمارى از دستاوردهاى این زیارت عبارت است از:

1.ایجاد پیوند معنوى با خاندان عصمت و تشدید علاقه و محبت به آنان
این محبت موجب مى‏شود كه زائر، آن بزرگان را الگوى خویش سازد و در جهت همسویى فكرى و عملى با آنان بكوشد؛ همچنان كه در قسمتى از زیارت، از خدا مى‏خواهد كه زندگىو مرگش را یك‏سره همانند آنان قرار دهد؛«اللهم اجعل محیاى محیا محمد و آلمحمد و مماتى ممات محمد و آل محمد.»
از آن جا كه این محبت به خاطر خداوند است - و خاندان عصمت از آن جهت كه‏ الهى ومنسوب به اویند، محبوب واقع شده‏ اند - مایه تقّرب به خداوند است. در قسمتى از اینزیارت چنین مى‏خوانیم:«اللهم انى اتقرب الیك بالموالاة لنبیك و آلنبیك.»

2.پیدایش روحیه ظلم ستیزى در زائر
تكرار لعن و نفرین بر ستمگران در این زیارت، موجب پیدایش روحیه ظلم‏ ستیزى درزائر مى‏شود. او با اعلام برائت و نفرت از ستمگران و ابراز محبت به پیروان حق ودوستان خاندان عصمت، پایه‏ هاى ایمان دینى خود را مستحكم مى‏كند. مگر ایمان چیزى جزحب و بغض در راه خداست؛ «هل الایمان الاّ الحب و البغض»؟ مومن واقعى در برابر ستم،بى‏موضع نیست؛ از ستمگر، نفرت و انزجار آشكارى دارد و با مظلوم و جبهه حق، اعلام همراهى مى‏كند؛«یا ابا عبدالله! انى سلم لمن سالمكم و حرب لمنحاربكم.»


شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic